Ongeacht het niveau worden aan het begin van het spel alle kaarten in ongeveer 8 gelijke kolommen gelegd. De bovenste rij is gereserveerd: de rechterhelft voor de verzamelde reeksen van Aas tot Heer ("thuiscel"), de linker helft onder de kaarten die tijdelijk uit het speelveld zijn verwijderd ("vrije cellen").
Kaarten kunnen in kolommen worden verplaatst, waarbij ze correleren in afnemende anciënniteit en wisselende kleuren. Storende kaarten kunnen naar lege cellen worden verplaatst. Het doel van het spel is om alle kaarten naar de "thuiscel" te verplaatsen.
De grootste moeilijkheid is dat je niet altijd kaarten kunt verplaatsen. Je kunt net zoveel kaarten verplaatsen als er lege cellen zijn, inclusief vrije en vrije kaarten op het speelveld (maar niet minder dan één). Als niet alle vakjes leeg zijn, mag je 1 kaart verplaatsen, als er 3 lege vakjes vrij zijn, dan maximaal 4 kaarten.
Elke lege cel is slechts voor één kaart, in tegenstelling tot lege cellen op het speelveld en "thuiscel" -kaarten kunnen er niet aan worden toegevoegd op basis van anciënniteit.
Alle kaarten zijn in eerste instantie open. Het is zinvol om ze van tevoren te bestuderen om een plan te maken. Probeer een paar stappen vooruit te denken. Allereerst moet je de azen naar de "thuiscel" verplaatsen. Gebruik lege cellen verstandig. Verplaats daar geen kaarten. Deze kaarten zullen niet gemakkelijk te verwijderen zijn. Koningen en andere hoge kaarten kunnen alleen worden teruggegeven aan het speelveld nadat de cellen vrij zijn. Het is belangrijk om ten minste één kolom zo snel mogelijk leeg te maken. Maak niet altijd voor de hand liggende bewegingen. Hoge kaarten hoeven niet onmiddellijk naar de "thuiscel" te worden verwijderd om lagere kaarten van andere kleuren te verplaatsen.